Segregeringsprocent, 5. klasse

BeskrivelseAndel elever fra egen kommune, der går i specialklasser på folkeskoler og specialskoler, kommunale ungdomsskoler samt interne skoler på dagbehandlingstilbud (segregeringsprocent), 5. klasseDefinitionTællerbeskrivelseAntal elever i folkeskoler, specialskoler, på interne skoler i dagbehandlingstilbud og kommunale ungdomsskoler (specialklasser)

Hierarki til afgræsning af elever:

Kommunedim: [[Betalingskommune#Betalingskommune Skole]] hvis udfyldt, ellers[[bopælskommune#bopælskommune Skole]]

Skoler (FLIS_Skoletype_Gruppe): - [[Folkeskole]] (10) - [[Specialskoler]] (20) - [[Interne skoler på dagbehandlingstilbud]] (30) - [[Kommunale ungdomsskoler]] (40)

Klasser (FLIS_Klasse_Type_Ident): - [[Specialklasse]] §20.2 (20) - [[Specialklasse]] §20.3 og 20.5 (29)

Elever: Alle i 5. klasse

Optælling: Elever i den enkelte månedNævnerbeskrivelseAntal elever i folkeskoler, specialskoler, på interne skoler i dagbehandlingstilbud og kommunale ungdomsskoler (specialklasser og almindelige klasser)

Hierarki til afgræsning af elever:

Kommunedim: [[Betalingskommune#Betalingskommune Skole]] hvisOpgørelsesniveauMHovedområdeSpecialundervisningHovednøgletal100-0110-802-0-6-0Supplerende nøgletal100-0110-802-0-6-0Nøgletal sidst beregnet2018-06-08Nøgletal sidst ajourført af Kombit2018-05-29Om FLIS og datasætteneDette datasæt er en del af FLIS, som er en fælleskommunal løsning til benchmark- og ledelsesinformation.Løsningen trækker data direkte fra kommunernes økonomi- og fagsystemer og grupperer dem i en række dataområder, bl.a. Borger, Økonomi og Skole.For nogle af dataområderne skal man være opmærksom på, at datakvaliteten ikke er god.FLIS indeholder også historiske data, som kan beskrive udviklingen over tid.

Data og ressourcer

Yderligere info

Felt Værdi
Last Updated Juni 27, 2018, 09:34 (UTC)
Oprettet Juni 12, 2018, 11:47 (UTC)
Antal objekter 669
Data oprettet 2018-06-06 13:44:39+02